Friday 15 June 2012

Sambutan Hari Alam Sekitar Sedunia 2012

>>>PROMOSI TSHIRT MUSLIMAH>>LESS 15%  >>>


Assalamualaikum.,,,,

Saya sangat berminat dengan aktiviti-aktiviti yang berkaitan dengan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar. Di antara aktiviti-aktiviti alam sekitar yang saya amalkan di rumah adalah mengasingkan sampah mengikut jenis, mengitar semula barang-barang terpakai, menanam sisa makanan menjadi tanah kompos, menanam pokok serta mengurangkan penggunaan lampu dan elektrik bagi mengurangkan pemanasan global.

Mari semua, kita lihat aktiviti-aktiviti yang bakal dijalankan sempena Sambutan Hari Alam Sekitar Sedunia 2012, Aktiviti- aktiviti yang telah / akan dijalankan oleh JAS adalah seperti berikut :

1) Penyiaran Mesej Amalan Mesra Alam di radio mulai 21 Mei 2012.
2) Majlis Penganugerahan Wira Alam, Pelancaran Modul Kesedaran Alam Sekitar Prasekolah dan Penyerahan Tong Baja Kompos pada 24 Mei 2012, Putrajaya :
3) Sesi Temubual Ketua Pengarah Alam Sekitar Malaysia mengenai Hari Alam Sekitar Sedunia di RTM 1 pada 31 Mei 2012.
4) Terbitan Mesej Hari Alam Sekitar Sedunia Daripada YB Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar di News Straits Times dan Berita Harian pada 5 Jun 2012.
5) Pertandingan Debat Alam Sekitar Antara IPT kali ke-22 di Universiti Malaya pada 29 Jun – 3 Julai 2012.
6) Karnival Hijau Alam Sekitar ( Kayuhan Hijau, Persembahan Sekolah Lestari, Pameran Alam Sekitar, Green Sale, Pertandingan Kanak-kanak, Kempen Kitar Semula Sisa Buangan Elektronik, e-waste, Penanaman Pokok, Seminar) di peringkat JAS Negeri pada bulan Jun 2012.
        

No comments:

Post a Comment